loading...
گروه آموزشی دانش آموزان
اسلایدشوو

                    

اطلاعیه

آدرس  جدید سایت گروه آموزشی دانش آموزان:


                         WWW.ASTUDENT.ORQ.IR  

*توجه*
گروه آموزشی دانش آموزان هیچ وظیفه ای در برابر موارد تبلیغ شده ندارد
محمد فکریان بازدید : 68 چهارشنبه 27 دی 1391 نظرات (0)
چهل حدیث نبوی از سخنان پیامبر اسلام حضرت محمّد (ص)
 
۱- آية المنافق ثلاث : اذا حدث کذب واذا وعد اخلف واذا اؤتمن خان.
نشان منافق سه چيز است : 1 - سخن به دروغ بگويد . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در امانت خيانت نمايد .
 
 
 
برای دیدن ادانه مطلب به ادامه مطلب مراجعه نمایید .
رئوف هاشمی پور بازدید : 17 یکشنبه 26 آذر 1391 نظرات (0)

 

آسان‌ترین راه‌های گناه نکردن

 

پرمودا باترا روانشناس هندی می‌گوید بزرگ‌ترین آتش‌های جهان را با یک فنجان آب می‌توان خاموش کرد. کافیست زمان را در یابید. یعنی به موقع اینکار انجام گیرد. زمانی که جرقه‌ای زده شد و آتش به تازگی در حال خود نمایی است همان موقع با یک فنجان آب آتش خاموش می‌شود. آسیب‌ها و گناهان را نیز در همان آغاز باید مهار کرد. بی مبالاتی و اهمال دامنه آنرا به سراسر زندگی گسترش داده و خاموش کردن آن کار بسیار دشوار و گاهی ناممکن خواهد بود .

رئوف هاشمی پور بازدید : 217 یکشنبه 26 آذر 1391 نظرات (0)

 

مختصری از زندگینامه حضرت ابراهیم (ع)

 

حضرت ابراهیم علیه السلام پسر تارخ از نوادگان حضرت نوح علیه السلام و از پیامبران بزرگ الهی است. پیامبران هر سه دین توحیدی جهان، یعنی اسلام، مسیحیت و یهودیت، از فرزندان ابراهیم به شمار می‌آیند.


...ابراهیم بر طبق روایات، 3000 سال پس از آفرینش آدم یا 1263 سال پس از نوح، به دنیا آمد. محققان، سرزمین بابل یا شوش یا حران را زادگاه ابراهیم می‌دانند.
برای مشاهد هی ادامه ی این مطلب به ادامه ی مطلب مراجعه کنید.
شایان صفا بازدید : 56 چهارشنبه 22 آذر 1391 نظرات (1)

مردم سالاري ديني

گفتمان رهبر انقلاب اسلامی

 

مقدمه

«در نظام اسلامی، رأی، خواسته و عواطف مردم، تأثیر اصلی را دارد و نظام اسلامی بدون رای و خواست مردم تحقق نمی یابد.»(1) (آیت الله خامنه ای)

بحث از جایگاه و نقش مردم در تاسیس حکومت و نحوه اداره جامعه، از جمله مباحث مهمی است که ریشه های تاریخی عمیقی در قلمروی سیاست و حکومت در جوامع مختلف دارد. در این میان جریان اندیشه سیاسی غرب با بهره مندی از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری توانسته دیدگاه خود را بر سایر واحدهای سیاسی تحمیل نماید، به گونه ای که اصطلاحات و آموزه های غربی در نظام های سیاسی مختلف به کار گرفته شده است.

شایان صفا بازدید : 12 چهارشنبه 22 آذر 1391 نظرات (0)

سيد مرتضى تقوى ضرورت طرح مساله: در غرب بعد از رنسانس، دين به طوركامل از عرصه زندگى اجتماعى انسان كنار گذاشته شد.

كسانى صلاحيت آن را براى اداره زندگى اجتماعى انكار كردند و كسانى ديگر به گونه‏اى محترمانه‏تر دخالت در اداره اجتماع را دون شان دين شمردند.

با حذف دين از ميدان زندگى اجتماعى، مكتب‏ها و ايدئولوژيهاى بشرى ميداندار شدند و براى سامان دادن به زندگى اجتماعى انسانها با هم به رقابت پرداختند.

*برای خواندن ادامه این مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید*

شایان صفا بازدید : 11 چهارشنبه 22 آذر 1391 نظرات (0)


چكیده:

یكى از تئوریهایى كه در مباحث دین پژوهى مطرح گردید تئورى «تجربه دینى‏» است. نخستین‏بار «شلایر ماخر» در ابتداى قرن نوزدهم در مقام دفاع از دین مسیحیت این تئورى را مطرح ساخت. او به گمان خویش توانسته بود با طرح این تئورى از اشكالات هیوم در نقض براهین اثبات وجود خدا و نیز نقادیهاى معرفت‏شناسانه كانت و اشكال تعارض گزاره‏هاى دینى با احكام عقلى و علوم تجربى رهایى یابد. عده‏اى نیز با قبول این تئورى آن را بر وحى منطبق نموده‏اند. در این نوشتار بر آنیم تا ضمن بررسى اجمالى زمینه‏هاى طرح تئورى تجربه دینى، اثبات نماییم كه این تئورى هیچ گونه ارزش معرفتى نداشته و در نتیجه انطباق آن بر وحى نادرست است.

یكى از مباحث به‌نسبت جدید در فلسفه غرب، مساله «تجربه دینى‏» است. در جهان اسلام نیز برخى از نویسندگان مسلمان با تاثر از این بحث، بر این باورند كه تجربه دینى همان وحى است. یكى از نویسندگان در این باره مى‏نویسد:

«...پس مقوم شخصیت و نبوت انبیا و تنها سرمایه آنها همان وحى یا به اصطلاح امروز «تجربه دینى‏» است‏» . (1)

و چون این انطباق، مستلزم لوازم متعدد غیر قابل قبول در تحلیل وحى، دین و اعتقادات دینى مى‏باشد (مانند این اعتقاد كه دین و وحى یك امر بشرى است (2)و قرآن، الفاظ و تعبیرات شخص رسول اكرم (ص) است نه این كه از طرف خداى متعال و از طریق ملائكه بر پیامبر اكرم (ص) نازل شده باشد (3))، بدین جهت‏بر آن شدیم تا این دیدگاه را مورد نقد و بررسى قرار دهیم.

در این نوشتار سعى شده است تا تبیینى از حقیقت تجربه دینى و نیز حقیقت وحى - هر چند به صورت اجمالى - ارائه گردد، و در نهایت اثبات شود كه انطباق «تجربه دینى‏» بر «وحى‏» ، غیر قابل پذیرش است.

    *برای خواندن ادامه این مطلب  به ادامه مطلب مراجعه کنید*

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما از چه بخش هایی از سایت ما خوشتان می آید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 57
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 9
  • بازدید کلی : 5,619
  • کدهای اختصاصی

    مترجم سایت

    تماس با ما

    تقویم شمسی

    وبلاگicon