loading...
گروه آموزشی دانش آموزان
اسلایدشوو

                    

اطلاعیه

آدرس  جدید سایت گروه آموزشی دانش آموزان:


                         WWW.ASTUDENT.ORQ.IR  

*توجه*
گروه آموزشی دانش آموزان هیچ وظیفه ای در برابر موارد تبلیغ شده ندارد
علی کریمی بازدید : 112 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)


نجوم سيارات قابل سكونت


فهرست سیاره های قابل سکونت در کهکشان
محققان با انتشار فهرستی از 7 سیاره قابل سکونت در کهکشان راه شیری اظهار داشتند که تعداد این سیاره ها بیشتر هم خواهد شد.
محققان به مناسبت اولین سالگرد کشف سیاره های قابل سکونت بزرگتر از زمین اقدام به انتشار فهرستی از این سیاره های قابل سکونت کرده و آن را در سایت آزمایشگاه سیارات قابل سکونت دانشگاه پرتوریکو به این آدرس قرار دادند.

علی کریمی بازدید : 424 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)

سال 2013,وقايع سال 2013,حوادث سال 2013,توفان خورشیدی سال 2013


پیش بینی ناسا از فاجعه سال 2013

اکنون کارشناسان ناسا نسبت به خطرات بالقوه ای که توفان عظیم خورشیدی در فاصله 150 میلیون کیلومتری و در سال 2013 می تواند برای زمین داشته باشد هشدار دادند.

دانشمندان ناسا پیش بینی کردند که توفان خورشیدی که قرار است در سال 2013 رخ دهد می تواند برای زمین به یک فاجعه بزرگ و حتی نابودی دنیا تبدیل شود. در تقویم مایاها 21 دسامبر 2012 به عنوان پایان دنیا پیش بینی شده است. اکنون گروهی از دانشمندان ناسا با بررسی رفتار خورشید هشدار دادند که پایان دنیا با یکسال تاخیر می تواند در سال 2013 رخ دهد.

علی کریمی بازدید : 88 دوشنبه 27 آذر 1391 نظرات (0)


زندگی جیمز وات , اختراعات جیمز وات

 

▪ نام فارسی : جیمز وات

 

▪ سال ولادت و فوت : ۱۸۱۹ – ۱۷۳۶ میلادی

 

▪ ملیت : اسکاتلند

 

جیمز وات مخترع اسکاتلندی که اغلب از او به عنوان مخترع ماشین بخار زیاد یاد می‌شود چهره اصلی انقلاب صنعتی است.


علی کریمی بازدید : 83 چهارشنبه 22 آذر 1391 نظرات (0)
غلامعلی حداد عادل، مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در گفتاری درباره‌ اهتمام حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای نسبت به زبان و ادبیات فارسی با عنوان «برای پاسداشت رکن دوم هویت ملی» آورده است:


رابطه رهبر انقلاب و ادبیات فارسی(1)


در این سی و چند سالی که از انقلاب گذشته و بنده توفیق آشنایی با آیت‌الله خامنه‌ای را داشته‌ام، یکی از رشته‌های پیوند ما زبان و ادبیات فارسی بوده است. درباره‌ این وجه از شخصیت ایشان نکاتی را عرض می‌کنم:

اول این‌که احاطه‌ ایشان بر ادب فارسی و توانایی‌های زبانی ایشان یک امر استثنایی است و نتیجه‌ تحصیلات عادی حوزوی نیست. در زمانی که آقای خامنه‌ای جوان بودند و در حوزه‌ علمیه فقه و اصول می‌خواندند، درس و بحثی تحت عنوان زبان فارسی یا ادبیات فارسی یا نویسندگی 

یاحتیشعر به‌ صورت رسمی در حوزه نبود


برای خواندن ادامه ی این مطلب به ادامهی این مطلب مراجعه کنید

علی کریمی بازدید : 139 سه شنبه 21 آذر 1391 نظرات (0)

زندگی نامه سعدی

 سعدی

شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی

یكی از بزرگترین شعرای ایران است كه بعد از فردوسی آسمان زیبای ادبیات فارسی را با نور خود روشن ساخت و او نه تنها یكی از بزرگترین شعرای ایران بلكه یكی از بزرگترین سخنوران جهان می باشد . ولادت سعدی در سالهای اول سده هفتم هجری حدودا در سال 606 ه.ق در شهر شیراز میباشد .

خانواده اش از عالمان دین بودند و پدرش از كاركنان دربار اتابك بوده كه سعدینیز از همان دوران كودكی تحت تعلیم و تربیت پدرش قرار گرفت ولی در همان دوران كودكی پدرش را از دست داد و تحت تكفل جد مادری خود قرار گرفت .ا

برای مشاهده ادامه ی این مطلب به ادامه ی مطلب مراجعه کنید.

علی کریمی بازدید : 28 سه شنبه 21 آذر 1391 نظرات (0)
 آن دو باب اول گلستان و بوستان شاید تنها کاری بوده که یک شاعر و شخصیت نخبه می توانسته در زمانه ی مغول ها بکند. یعنی با حکایت گویی انتقاد کند و از بلاهت و ظلم زمانه حرف بزند. تفکر زمانه ای که سعدی در آن می زیسته این بوده که حاکم با اراده الهی و تأیید آسمانی بر تخت می نشیند.




سعدی


سعدی دو کتاب عمده اش را- یعنی گلستان و بوستان- با حکایت های پادشاهان شروع کرده است. در گلستان فصل اول را به سیرت پادشاهان اختصاص داده و در بوستان هم درباره عدل و تدبیر و رای آنها حرف زده. برای همین بیراه نیست که او را تنها شاعر کلاسیک فارسی خوانده اند که پا در دنیای سیاست گذاشته و به حاکمان می گوید باید چه کنند. حتی برخی او را ماکیاول ایران خوانده اند. هر چند این لقب را گاهی برای طعنه به او به کار می برند. در حالی که سعدی نه فرصت طلب است و نه نیرنگ باز و نه فردی بی اخلاق.

ادبیات کلاسیک فارسی سرشار است

علی کریمی بازدید : 27 شنبه 18 آذر 1391 نظرات (0)

یادگیری بهتر زبان انگلیسی

امروزه یادگیری زبان انگلیسی یک ضرورت انکار ناپذیر است چراکه زبان انگلیسی، زبان علم است و آموزش رشته‌های مختلف در سطوح عالی و تولیدعلم به زبان انگلیسی صورت می گیرد.




یادگیری بهتر زبان انگلیسی

علی کریمی بازدید : 11 شنبه 18 آذر 1391 نظرات (0)

دکتر عبدالمحمود رضوانی: ایرانیان استعداد بالایی در یاد گیریزبان خارجی دارند.

دکتر عبدالمحمود رضوانی متولد سال 1333 است سال 1350 یعنی در 17سالگی تدریس زبان انگلیسی را آغاز کرد و تاکنون یعنی قریب به 40سال در موسسات و نهادها و دانشکده‌های مختلف در سطوح گوناگون تدریس کرده است.علاوه بر تدریس، بین سال‌های 60 تا 62 مسئول نشریه اخبار اقتصادی رویتر و بین سال‌های 72 تا 74 دبیر کل انجمن مترجمان ایران بوده است. کتب متعددی تالیف و ترجمه نموده که اکثرا مربوط به تدریس زبان انگلیسی می‌باشند.مورد مشورت سازمان‌ها و وزارت خانه‌های مختلف در زمینه تدریس و ترجمه بوده و در سمینارها و... بوده است.

علی کریمی بازدید : 35 شنبه 18 آذر 1391 نظرات (0)

مقدمه

امروزه "کسی که توان خواندن و نوشتن را دارد." پاسخ مناسبی برای سؤال "فرد باسواد کیست؟" نمی باشد. دنیای با شتاب و با تحرک رو به پیش امروز که در آن بسیاری از مفاهیم، متحول شده و گاه تا مرز کاملی نیز پیش رفته است معنی سواد را نیز تغییر داده است.

زبان انگلیسی

 کشورهای توسعه یافته صنعتی و برخی از کشورهای در حال توسعه دانستن یک یا دو زبان خارجی را به عنوان یکی از مؤلفه های با سوادی می داند بعضی ها بر این باورند که در دهکده جهانی امروز کسانی می توانند نقشهای مؤثری برعهده بگیرند که از ابزار ارتباط با دیگران یعنی زبان، بهره کافی برده باشند؛ از رهگذر چیزهایی که گفته شد کارشناسان زبان خارجی به مثابه پل ارتباطی میان فرهنگها و تمدنهای مختلف عمل می کنند و این پدیده برای کشورهایی همچون ایران که از آبشخور تمدن و فرهنگ قرون، سیراب می شوند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

علی کریمی بازدید : 82 چهارشنبه 15 آذر 1391 نظرات (0)

حضرت علی ( ع ) نخستین فرزند خانواده هاشمی است که پدر و مادر او هر دو فرزند هاشم اند . پدرش ابوطالب فرزند عبدالمطلب فرزند هاشم بن عبدمناف است و مادر او فاطمه دختر اسد فرزند هاشم بن عبدمناف می باشد . خاندان هاشمی از لحاخ فضائل اخلاقی و صفات عالیه انسانی در قبیله قریش و این طایفه در طوایف عرب ، زبانزد خاص و عام بوده است . فتوت ، مروت ، شجاعت و بسیاری از فضایل دیگر اختصاص به بنی هاشم داشته است . یک از این فضیلتها در مرتبه عالی در وجود مبارک حضرت علی ( ع ) موجود بوده است ...


علی کریمی بازدید : 94 چهارشنبه 15 آذر 1391 نظرات (0)

زندگی نامه حضرت محمد,زندگینامه حضرت محمد,بیوگرافی حضرت محمد,حضرت محمد


زندگی  نامه حضرت محمد (ص):




نام: محمد بن عبد الله



حضرت محمد (ص) در تورات و برخى كتب آسمانى «احمد» ناميده شده است. آمنه، دختر وهب، مادر حضرت محمد (ص) پيش از نامگذارىِ فرزندش توسط عبدالمطلب به محمّد، وى را «احمد» ناميده بود.





كنيه حضرت محمد (ص): ابوالقاسم و ابوابراهيم.




القاب حضرت محمد (ص): رسول اللّه، نبى اللّه، مصطفى، محمود، امين، امّى، خاتم، مزّمل، مدّثر، نذير، بشير، مبين، كريم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشّر، منذر، مذكّر، يس، طه‏ و...




اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما از چه بخش هایی از سایت ما خوشتان می آید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 57
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 56
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 56
  • بازدید ماه : 58
  • بازدید سال : 58
  • بازدید کلی : 5,668
  • کدهای اختصاصی

    مترجم سایت

    تماس با ما

    تقویم شمسی

    وبلاگicon