loading...
گروه آموزشی دانش آموزان
اسلایدشوو

                    

اطلاعیه

آدرس  جدید سایت گروه آموزشی دانش آموزان:


                         WWW.ASTUDENT.ORQ.IR  

*توجه*
گروه آموزشی دانش آموزان هیچ وظیفه ای در برابر موارد تبلیغ شده ندارد
شایان صفا بازدید : 8 دوشنبه 06 خرداد 1392 نظرات (2)

فیزیک پزشکی به معنی کاربرد فیزیک در حرفه پزشکی است، مانند رادیوگرافی ، سونوگرافی ، بینایی‌سنجی و ... چون بیوفیزیک به معنی فیزیک حیات است، فیزیک پزشکی درباره فیزیک حیات بشر بحث می‌کند. مانند گردش خون ، آناتومی گوش ، آناتومی چشم و...

معرفی وآشنایی با فیزیک پزشکی (medicale physics)



می توان گفت فیزیک پزشکی شاخه‌ای کاربردی از فیزیک است که با کاربردهای انرژی برای تشخیص و درمان بیماری‌ها سر و کار دارد، و با الکترونیک پزشکی، مهندسی زیست، و فیزیک بهداشت (کنترل و محافظت از پرتو) رابطه نزدیکی دارد. به عبارت دیگر ، می‌توان چنین بیان کرد که فیزیکپزشکی ، ابزاری بسیار قوی و قدرتمند است که می‌تواند در اختیار پزشکان و مهندسان پزشکی قرار گیرد.


رئوف هاشمی پور بازدید : 8 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)

الکتریسیته چیست؟

الكتریسیته در همه جای زندگی ما دیده می شود، الكتریسیته خانه ها را روشن می كند ، غذای ما را می پزد ، نیروی لازم برای كامپیوتر ، تلویزیون و دیگر وسایل الكترونیكی را تامین می كند. الكتریسیته ی باتری ها ، چراغ قوه را در تاریكی روشن می كند و ماشین ما را به حركت در می آورد.

می توانید كاری كنید تا بفهمید الكتریسیته تا چه اندازه مهم است. به سمت مدرسه یا خانه خود بروید و وسایل و ماشین های مختلفی كه از الكتریسیته استفاده می كنند را بنویسید . از تعداد زیاد چیزهایی كه ما هر روزه استفاده می كنیم و به الكتریسیته وابسته است متعجب خواهید شد.


برای دیدن ادامه مطلب به ادامه مطلب مراجعه نمایید

محمد فکریان بازدید : 9 چهارشنبه 22 آذر 1391 نظرات (0)

الكتریسیته نوعی انرژی است كه از حركت الكترونها تولید می‌شود. الكترونها ذرات بسیار ریزی در اتمها هستند كه حركت آنها انرژی الكتریكی را ایجاد می‌كند. انرژی الكتریكی، امروزه در بسیاری از دستگاههای پیشرفته همچون كامپیوترها، رباتها، ماشین‌حسابها، هواپیماهای تندرو، رادارها، همچنین در بسیاری از دستگاههای الكترونیكی مانند رادیو، تلویزیون و بسیاری از دستگاههایی كه  روزانه ما با آنها سروكار داریم بكار گرفته می‌شود.

برای مشاهده ی ادامه این مطلب به ادامه ی مطلب مراجعه کنید

محمد فکریان بازدید : 20 چهارشنبه 22 آذر 1391 نظرات (0)

هسته‌ها و الكترونها در اتحاد با یكدیگر اتمها را ایجاد می‌كنند و اتمها نیز  دنیا را بوجود می‌آورند. هر انسان در بدن خود میلیاردها سلول دارد، اما با تمامی تفاوتهائی كه انسانها، جانوران، گیاهان، سیاره‌ها و ستاره‌ها با یكدیگر دارند باز هم تمامی آنها فقط از سه ذره زیربنایی‌(الكترون - پروتون و نوترون) ساخته شده‌اند. ستارگان اندازه‌های متفاوتی دارند. برخی از آنها بزرگتر، درخشانتر و برخی دیگر كوچكتر وكم‌نورتر می‌باشند. تمام ستارگان عمدتاً از ئیدروژن كه ساده‌ترین عنصر طبیعت است، تشكیل شده‌اند. عمر جهان هستی پانزده تا بیست میلیارد سال  است.

برای مشاهده ی ادامه این مطلب به ادامه ی مطلب مراجعه کنید

شایان صفا بازدید : 14 شنبه 18 آذر 1391 نظرات (0)

علم فیزیك رفتار و اثر متقابل ماده و نیرو را مطالعه می كند. مفاهیم بنیادی پدیده های طبیعی تحت عنوان قوانین فیزیك مطرح می شوند. این قوانین به وسیله علوم ریاضی فرمول بندی می شوند، به طوری كه قوانین فیزیك و روابط ریاضی مكمل یکدیگر هستند. این علم دارای شاخه های متعددی است که برخی از آنها در انجمن دانش آموزی معرفی می شود. مانند:

فیزیک پلاسما که در آن به طور همزمان از یافته‌های چندین مبحث در فیزیک پایه (مکانیک حرکت، الکترومغناطیس و فیزیک اتمی( استفاده می‌شود و پدیده های وابسته به پلاسمای طبیعی و پلاسمای فضایی و پلاسمای اختر فیزیکی را تحلیل می کند.

فیزیك جدید که بر موضوعاتی مانند مكانیك كوانتومى، فیزیك هسته و ذرات بنیادى و فیزیك پلاسما متمركز است. فیزیكدانان هسته اى انرژى را كه از راه شكافت هسته اى و پیوند هسته اى به وجود مى آید را كنترل مى كنند و آن را براى تولید انرژى هسته اى و سلاح  هاى هسته اى به كار مى برند. آنها در بخش پزشكى هسته اى هم كار مى كنند تا روش هاى استفاده از مواد رادیواكتیو را براى تشخیص معالجه بیمارى ها بیابند.

در مبحث آشنایی با شاخه های علم فیزیک به پیوند این علم با علومی مانند زیست شناسى، شیمى، زمین شناسى و  اخترشناسى نیز مطرح شده و  واژگانی نظیر زیست فیزیك، شیمى فیزیك، زمین فیزیك، اختر فیزیك، بیوفیزیک، متافیزیک، فیزیک هوا فضا، فیزیک انرژی‌های بالا، فیزیک اتمی، فیزیک هسته ای، فیزیک بنیادی، فیزیک ماده چگال و ...  تبیین می شوند که در واقع هریک به گونه ای در بهبود زندگی بشر در آینده موثر است. بنابراین می‌توان گفت که علم فیزیک به نوعی با زندگی و حیات انسان عجین و آمیخته شده است.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما از چه بخش هایی از سایت ما خوشتان می آید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 57
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 42
  • بازدید سال : 42
  • بازدید کلی : 5,652
  • کدهای اختصاصی

    مترجم سایت

    تماس با ما

    تقویم شمسی

    وبلاگicon