loading...
گروه آموزشی دانش آموزان
اسلایدشوو

                    

اطلاعیه

آدرس  جدید سایت گروه آموزشی دانش آموزان:


                         WWW.ASTUDENT.ORQ.IR  

*توجه*
گروه آموزشی دانش آموزان هیچ وظیفه ای در برابر موارد تبلیغ شده ندارد
علی مقدم بازدید : 15 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)
قاي دکتر طارق الشيودان اخيراً کشفيات بسيار جالب، قابل توجه و تعمقي در آيات قرآن به شرح زير داشته اند:
برابري يک چيز با چيز ديگر، به عبارتي برابري اضداد!
مثال: برابري مرد با زن
هرچند که اين نکته از لحاظ دستور زبان عجيب مي نمايد، ليکن آنچه برابر مجموع آيات قرآن مجيد آشکار ميگردد اين است که:
کلمه مرد 24 بار در قرآن مقدس آمده است

همچنين کلمه زن نيز 24 بار در قرآن مقدس آمده است

برای دیدن ادامه مطلب به ادامه مطلب مراجعه نماییديعني: 24=24

علی مقدم بازدید : 55 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)

اشاره

اولین روز از ماه ذیحجه، آخرین ماه از سال قمری، یادآور تولد بزرگْ پیامبر الهی، ابراهیم خلیل علیه السلام است؛ همو که با گذر از آزمایش های دشوار پروردگار، سربلند و سرافراز، جایگاه پیشوایی مردمان را شایسته گردید و اسوه ای نیکو و کامل برای ره پویان کوی حضرت دوست معرفی شد.

ابراهیم علیه السلام ، شهرِ به ظاهر با شکوه بابل را که مردمانش غرق در گمراهی و تباهی بودند، به سوی نور و یکتاپرستی فراخواند و خود تا آخرین لحظه از عمر پربارش، دست از این دعوت برنداشت و با هجرت به دیار دیگر و تحمل مشقت های بسیار، مردانه بر عهدی که با پروردگارش بسته بود، ایستاد.

برای دیدن ادامه مطلب به ادامه مطلب مراجعه نمایید
رئوف هاشمی پور بازدید : 11 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)
فیثاغورث (در یونانی Πυθαγορας) (زادهٔ حدود ۵۶۹ (پیش از میلاد) - درگذشتهٔ حدود ۴۹۶ (پیش از میلاد)). از فیلسوفان و ریاضیدانان یونان باستان بود. شهرت وی بیشتر بخاطر ارائه قضیهٔ فیثاغورث است. وی را یونانیان یکی از هفت فرزانه بشمار می‌آوردند برای دیدن ادامه مطلب به ادانه مطلب مراجعه نمایید.
رئوف هاشمی پور بازدید : 8 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)

الکتریسیته چیست؟

الكتریسیته در همه جای زندگی ما دیده می شود، الكتریسیته خانه ها را روشن می كند ، غذای ما را می پزد ، نیروی لازم برای كامپیوتر ، تلویزیون و دیگر وسایل الكترونیكی را تامین می كند. الكتریسیته ی باتری ها ، چراغ قوه را در تاریكی روشن می كند و ماشین ما را به حركت در می آورد.

می توانید كاری كنید تا بفهمید الكتریسیته تا چه اندازه مهم است. به سمت مدرسه یا خانه خود بروید و وسایل و ماشین های مختلفی كه از الكتریسیته استفاده می كنند را بنویسید . از تعداد زیاد چیزهایی كه ما هر روزه استفاده می كنیم و به الكتریسیته وابسته است متعجب خواهید شد.


برای دیدن ادامه مطلب به ادامه مطلب مراجعه نمایید

رئوف هاشمی پور بازدید : 266 پنجشنبه 30 آذر 1391 نظرات (0)

در متن های ادبی و تاریخی مانند کلام الله و نهج البلاغه و مانند آن کلمه «اِنّ» اغلب برای تاکید بر مفهوم جمله به کار می رود. در ترجمه چنین جملاتی می توان از کلماتی چون «همانا، به راستی، حقیقتا، حتما و ...» استفاده کرد. اما در متون امروزی و گفتارهای روزمره، استفاده از «اِنّ» لزوما برای تاکید نیست و بیشتر نوعی تکیه کلام برای جمله های اسمیّه به شمار می آید. «اِنّ» در وسط جمله به معنای «که، این که» به کار می رود و مانند حرف ربط در زبان فارسی است.


برای خواندن ادامه ی این مطلب به ادامه ی مطلب مراجعه کنید

رئوف هاشمی پور بازدید : 155 پنجشنبه 30 آذر 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم


صدها سال پیش اقوامی صحرانشین در شبه جزیره عربستان زندگی می‌کردند که سامیان نام داشتند و زبان کهنی که میان سامیان رواج داشت، سامی نامیده می‌شد. هر چند برخی سامیان هنوز هم در مناطق دورافتاده عربستان زندگی می‌کنند، در گذشت ایام بسیاری از آن‌ها به تدریج از شبه‌جزیره خارج شدند و به مناطق اطراف کوچ کردند و در زبان و فرهنگ با مردم آن مناطق آمیخته شدند. در طی این مهاجرت‌ها تمدن‌های عظیمی در مناطق اطراف به‌وجود آمد که از آن‌جمله می‌توان به تمدن‌های بابلی، آرامی، سومری، کنعانی و عبری اشاره نمود. زبان‌های باستانی ایجاد شده در هر منطقه با هم تفاوت‌های آشکاری دارند اما همگی جز زبان‌های سامی به شمار می‌آیند. دسته بندی زبان‌های سامی بر حسب نسبت آن با جزیره العرب انجام می‌گیرد: زبان‌های شرقی (مانند بابلی و آشوری)، زبان‌های غربی (مانند کنعانی، عبری و آرامی) و جنوبی (مانند عربی و حبشی).


برای خواندن ادامه ی این مطلب به ادامه ی مطلب مراجعه کنید.

علی کریمی بازدید : 112 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)


نجوم سيارات قابل سكونت


فهرست سیاره های قابل سکونت در کهکشان
محققان با انتشار فهرستی از 7 سیاره قابل سکونت در کهکشان راه شیری اظهار داشتند که تعداد این سیاره ها بیشتر هم خواهد شد.
محققان به مناسبت اولین سالگرد کشف سیاره های قابل سکونت بزرگتر از زمین اقدام به انتشار فهرستی از این سیاره های قابل سکونت کرده و آن را در سایت آزمایشگاه سیارات قابل سکونت دانشگاه پرتوریکو به این آدرس قرار دادند.

علی کریمی بازدید : 424 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)

سال 2013,وقايع سال 2013,حوادث سال 2013,توفان خورشیدی سال 2013


پیش بینی ناسا از فاجعه سال 2013

اکنون کارشناسان ناسا نسبت به خطرات بالقوه ای که توفان عظیم خورشیدی در فاصله 150 میلیون کیلومتری و در سال 2013 می تواند برای زمین داشته باشد هشدار دادند.

دانشمندان ناسا پیش بینی کردند که توفان خورشیدی که قرار است در سال 2013 رخ دهد می تواند برای زمین به یک فاجعه بزرگ و حتی نابودی دنیا تبدیل شود. در تقویم مایاها 21 دسامبر 2012 به عنوان پایان دنیا پیش بینی شده است. اکنون گروهی از دانشمندان ناسا با بررسی رفتار خورشید هشدار دادند که پایان دنیا با یکسال تاخیر می تواند در سال 2013 رخ دهد.

رئوف هاشمی پور بازدید : 159 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)



زندگینامه رابرت بویل


رابرت بویل که از چهره های ماندگار انگلیس است در کاخ لیزمور در ایلند به دنیا آمد. او هفتمین پسرکنت اعظم کورک یکی از ثروتمند ترین مردان جهان بود.کنت اعظم برای تربیت فرزندان و اینکه لوس و نازنازی نشوند آنها را به خانواده های فقیر سپرد تا پرورش یابند.رابرت بویل از 6 ماهگی تا 4 سالگی در یک خانواده روستایی ایلندی به سر برد او تا 8 سالگی زیر نظر معلم سر خانه تحصیل کرد سپس به مدت 3 سال در اتون انگلیس به در خود ادامه داد.

 

برای خواندن ادامه ی این مطلب به ادامه ی مطلب مراجعه کنید.

نظر فراموش نشود.

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما از چه بخش هایی از سایت ما خوشتان می آید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 57
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 30
  • بازدید ماه : 32
  • بازدید سال : 32
  • بازدید کلی : 5,642
  • کدهای اختصاصی

    مترجم سایت

    تماس با ما

    تقویم شمسی

    وبلاگicon