loading...
گروه آموزشی دانش آموزان
اسلایدشوو

                    

اطلاعیه

آدرس  جدید سایت گروه آموزشی دانش آموزان:


                         WWW.ASTUDENT.ORQ.IR  

*توجه*
گروه آموزشی دانش آموزان هیچ وظیفه ای در برابر موارد تبلیغ شده ندارد
علی کریمی بازدید : 88 دوشنبه 27 آذر 1391 نظرات (0)


زندگی جیمز وات , اختراعات جیمز وات

 

▪ نام فارسی : جیمز وات

 

▪ سال ولادت و فوت : ۱۸۱۹ – ۱۷۳۶ میلادی

 

▪ ملیت : اسکاتلند

 

جیمز وات مخترع اسکاتلندی که اغلب از او به عنوان مخترع ماشین بخار زیاد یاد می‌شود چهره اصلی انقلاب صنعتی است.


رئوف هاشمی پور بازدید : 161 دوشنبه 27 آذر 1391 نظرات (0)


زندگینامه زکریا رازی , بیوگرافی زکریا رازی

 

نام وی محمد و نام پدرش زکریا و کنیه‌اش ابوبکر است. مورخان شرقی در کتاب‌هایشان او را محمد بن زکریای رازی خوانده‌اند، اما اروپائیان و مورخان غربی از او به نام‌های رازس Rhazes و رازی Al-Razi در کتاب‌های خود یاد کرده‌اند. به گفته ابوریحان بیرونی وی در شعبان سال ۲۵۱ هجری (۸۶۵ میلادی) در ری متولد شده و دوران کودکی و نوجوانی‌ و جوانی‌اش دراین شهر گذشت .

 

شایان صفا بازدید : 26 یکشنبه 26 آذر 1391 نظرات (0)
فراگیری ریاضیات را می توان به دو بخش کلی تقسیم کرد . این دو بخش عبارتند از : 1) درک مفاهیم و نحوه استدلال ریاضی 2) تمرین و به کار بردن این مفاهیم ریاضیات مجموعه ای از مفاهیم است که همگی در ذهن ما بوده و به صورت اشیاء مادی وجود خارجی ندارند. به عنوان مثال صفحه و نقطه خود اشیاء مادی نیستند بلکه تصوراتی هستند از اشیایی که مانند یک تکه کاغذ ، پهن و یا مانند سر سوزن یا نوک مداد ، تیز می باشند . *برای خواندن ادامه این مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید*
رئوف هاشمی پور بازدید : 17 یکشنبه 26 آذر 1391 نظرات (0)

 

آسان‌ترین راه‌های گناه نکردن

 

پرمودا باترا روانشناس هندی می‌گوید بزرگ‌ترین آتش‌های جهان را با یک فنجان آب می‌توان خاموش کرد. کافیست زمان را در یابید. یعنی به موقع اینکار انجام گیرد. زمانی که جرقه‌ای زده شد و آتش به تازگی در حال خود نمایی است همان موقع با یک فنجان آب آتش خاموش می‌شود. آسیب‌ها و گناهان را نیز در همان آغاز باید مهار کرد. بی مبالاتی و اهمال دامنه آنرا به سراسر زندگی گسترش داده و خاموش کردن آن کار بسیار دشوار و گاهی ناممکن خواهد بود .

رئوف هاشمی پور بازدید : 217 یکشنبه 26 آذر 1391 نظرات (0)

 

مختصری از زندگینامه حضرت ابراهیم (ع)

 

حضرت ابراهیم علیه السلام پسر تارخ از نوادگان حضرت نوح علیه السلام و از پیامبران بزرگ الهی است. پیامبران هر سه دین توحیدی جهان، یعنی اسلام، مسیحیت و یهودیت، از فرزندان ابراهیم به شمار می‌آیند.


...ابراهیم بر طبق روایات، 3000 سال پس از آفرینش آدم یا 1263 سال پس از نوح، به دنیا آمد. محققان، سرزمین بابل یا شوش یا حران را زادگاه ابراهیم می‌دانند.
برای مشاهد هی ادامه ی این مطلب به ادامه ی مطلب مراجعه کنید.
رئوف هاشمی پور بازدید : 228 جمعه 24 آذر 1391 نظرات (0)

"ادبیات انقلاب ایران در داخل و سایر کشورها" بررسی شد


میزگرد «بررسی وضعیت ادبیات ایران در سایر کشورها» و «بررسی ادبیات انقلاب در داخل ایران» در نشست جشنواره شعر فجر، با حضور شاعران فارسی‌زبان کشورهای همسایه و شاعران کشورمان در تالار نور مشهد برگزار شد.



موسی بیدج: تعداد کتاب های ترجمه‌شده از ادبیات فارسی در جهان عرب 10 تا 12 عنوان است


موسی بیدج با اعتقاد بر این‌که در هزار سال اخیر شاعران بزرگی از ایران در شعر و ادبیات عرب تاثیرگذار بوده‌اند، گفت: از صدر اسلام می‌توان اسم‌هایی را بر زبان‌آورد که پایه‌گذاران شعر نوین عرب هستند (نوین به معنای نو در روزگار خودش) که می‌توان به ابونواس، بشار بن حر، مهیار بیلوی و طغرایی اصفهانی به‌عنوان پایه‌گذاران شعر عرب اشاره کرد.


وی گفت: از آن زمان تا امروز رفته‌رفته بعد از این بنیان‌گذاران که به زبان عربی شعر می‌گفتند، شاعران دیگری چون سعدی، مولانا و ناصرخسرو را داشتیم که در جهان عرب زیستند و در کنار آن حافظی است که با وجود این‌که به جهان عرب سفر نکرده، اما شعرهایی گفته که تنها شاعران مقتدر عرب می‌توانسته‌اند آن‌گونه شعر بگویند.

رئوف هاشمی پور بازدید : 83 جمعه 24 آذر 1391 نظرات (0)

رابطه رهبر انقلاب و ادبیات فارسی(3)


غلامعلی حداد عادل، مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در گفتاری درباره‌ اهتمام حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای نسبت به زبان و ادبیات فارسی با عنوان «برای پاسداشت رکن دوم هویت ملی» آورده است:


رابطه رهبر انقلاب و ادبیات فارسی(3)


اما شعرخوانی در حضور رهبر انقلاب منحصر به جلسه‌ ماه رمضان نیست. ایشان جلسه‌ دیگری هم با مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام دارند که هر سال در روز تولد حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها برگزار می‌شود. کاملاً معلوم است که ایشان برای اصلاح و ارتقای وضع مداحی در ایران سعی می‌کنند الگوها و نمونه‌های شایسته را به جامعه معرفی کنند. این بهتر از آن است که مثل خیلی‌ها بگویند این بد است، آن عیب است، فلان‌چیز انحراف است و ... مجال می‌دهند تا نمونه‌های خوب در حضور ایشان عرضه شود، بعد هم تلویزیون آن را پخش کند تا به‌طور طبیعی تراز و میزان دست شاعران و مداحان بیاید و ذوق و سلیقه‌شان را اصلاح کنند.


تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما از چه بخش هایی از سایت ما خوشتان می آید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 57
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 14
  • بازدید کلی : 5,624
  • کدهای اختصاصی

    مترجم سایت

    تماس با ما

    تقویم شمسی

    وبلاگicon